Německý lehký nákladní vůz G 3 a
Vývoj speciálních armádních vozidel v roce 1928 ve firmě Daimler Benz vedl k vytvoření prvního modelu G3 (6x4), následovaný o rok později modernizovaným typem G 3a. Jednalo se o lehké nákladní automobily o nosnosti 1,5 tuny poháněné řadovým šestiválcovám benzínovým motorm o výkonu 68 hp. Vozidlo bylo vybaveno čtyřstupňovou převodovku, dvěma karburátory, brzdy byly hydraulické. Maximální rychlost byla 65 km/hod, spotřeba na silnici 35 l na 100 km, v terénu 45 l na 100 km. Rozměry se lišily podle jednotlivých verzí. Nákladní verze měla délku 6000 mm, šířku 2100 mm a výšku 2450 mm. Celkem bylo vyrobeno 2000 vozidel mnoha verzí, které sloužily po celou dobu války na všech frontách v jednotkách Wehrmachtu i Luftwaffe.
Mezi nejrozšířenejší verze patřily bojová pojízdná pozorovatelna (Kfz 76), štábní vůz (Kfz 76), cisterna, montážní vůz, radiovůz, spojařský vůz (Kfz 61) a pojízdná tiskárna (Kfz 62).
Technická data - valník
délka: 6000 mm
šířka: 2100 mm
výška: 2450 mm
skříňový
délka: 5750 mm
šířka: 2100 mm
výška: 2700 mm
rozvor: 3000 + 950 mm
světlá výška: 225 mm
rozchod vpředu: 1600 mm
rozchod vzadu: 1600 mm
poloměr otáčení: 9 m
brodivost: 500 mm
motor: Daimler-Benz M09, 6 válců, 3688 ccm,
vrtání / zdvih: 82,5 / 115 mm
výkon: 68 HP / 2900 rpm
karburátor: 2x Zenith HKB 36
zapalován: 12V
baterie: 105 A
chladicí systém: 12,5 lt, oběh vodní pumpou
pohon: spojka jednoduchá suchá
převodovka: 4 st + zpátečka
nápravy: přední i zadní tuhá, půleliptická pera
brzdy: hydraulické brzdy na všech kolech
váha: valník 5610 kg btto, nosnost 3300 kg
skříňový 4900 kg btto, nosnost 3900 kg
rychlost: max. 65 km/h na silnici
pneumatiky: 6,00 - 20 teréní
palivová nádrž: 105 lt
spotřeba: na silnici 35 lt / 100 km, v terénu: 45 lt / 100