Německá armáda již počátkem třicátých let poznala výhody širokého použití
nákladních vozidel při vedení války ve stylu blitzkriegu. V polovině třicátých
let vyvinula firma Mercedes-Benz nákladní vozidlo LG 3000 (4x6). Navazovalo na
tříosý model G 3 z roku 1929. Na rozdíl od většiny konkurentů s benzínovými
motory byl již vybaven šestiválcovým Dieselovým motorem.
Mercedes LG 3000 byl především dodáván k ženijním jednotkám a k Luftwaffe.
Svoji bojovou kariéru začal vůz ve Španělské občanské válce. V letech 1934 až
1937 se ho vyrobilo přes 7400 ks. Velká část produkce šla na export.
Ve Wehrmachtu a Luftwaffe byl používáno vedle základní verze jako radiovůz,
palivová cisterna o objemu 3500 litrů, mobilní meteorologická stanice, mobilní
fotolaboratoř, světlometný vůz, servisní vůz a další. Sloužil na všech bojištích
od východní fronty až po Afriku. Výroba vozů skončila v roce 1937 a dále byla
firmou Mercedes dodávána modernější a výkonnější vozidla, splňující požadavky
německé branné moci. Protože Mercedesy sloužily během celé války, byly na nich
používány všechny varianty kamuflážního zbarvení. Zpočátku nesly předválečné
zbarvení tmavě šedou barvou RAL 7021 se skvrnami hnědé RAL 7017. V Evropě se
během války používala šedá barva Panzer Grau (RAL 6006), zatímco v Africe to
byla barva písková, nebo se tam používala nouzová směs písku a klihu. Později
byla šedá barva nahrazena tmavě žlutoun (RAL 7058) se zelenými nebo hnědými
skvrnami. V zimě byla vozidla přetírána bílou smytelnou barvou.
Technicko - taktická data
Délka -7100 mm
Šířka - 2300 mm
Výška - 2800 mm
Prázdná hmotnost – cca 5000 kg
Max. hmotnost - cca 8000 kg
Rozvor - 3900 mm
Rozvor zadních kol - 1050 mm
Světlost - 225 mm
Motor - šestiválec Mercedes Diesel , 7 413ccm, 95 HP
Převodovka - Hlavní čtyřstupňová, jedna zpátečka
Uspořádání kol - 6 x 4
Brzdy – Hydraulické na všech kolech
Nádrž-122 l
Spotřeba na silnici - 30,0 l/100 km
Spotřeba v terénu - 45,0 l/100 km
Max. rychlost – 56 km/h