Plastikové modely - stavebnice aut - stavebnice letadel
Nabídka
Česky English
Macmodel Zetro 25A Zetor 25A Tatra 77a 1937 Tatra 77a 1937 Macmodel Škoda 706 RTHP CAS 25 - Nový Hrádek Škoda 706 RTHP CAS 25 - Nový Hrádek Macmodel Škoda 706 RTHP CAS 25 Škoda 706 RTHP CAS 25 Macmodel Škoda 706 RTH-AKV 1971 Škoda 706 RTH-AKV 1971 Macmodel Škoda 706 RTK Bobr Škoda 706 RTK Bobr Macmodel Škoda 706 RTK Bobr Škoda 706 RTK Bobr Macmodel Škoda 708 RTD S 1964 Škoda 708 RTD S 1964 Macmodel Škoda 707 RTC 1958 Škoda 707 RTC 1958 Macmodel Škoda 706 RTV 1957 Škoda 706 RTV 1957 Macmodel Škoda 706 RTD-a 1964 Škoda 706 RTD-a 1964 Macmodel Škoda 706 RT-RT3 1957 Škoda 706 RT-RT3 1957 Macmodel Škoda 706 RTS-1 1961 Škoda 706 RTS-1 1961
[www.macmodel.cz]
MAC models are available at CMR Models for Export to abroad
MAC models are available at CMR Models for Export to abroad
[www.cmrmodels.co.uk]

Pohledy, kalendáříky, fotografie
[www.pohledyseifert.cz]

Member of International List of Scale Model Related Web Sites

Modely letadel / 1:72 / Hansa Brandenburg C I: serie 169, Piava

Hansa Brandenburg C I: serie 169, Piava

Hansa Brandenburg C I: serie 169, Piava

Kód: 72151

Novinka

K dodání na podzim 2023

Jedním z nejrozšířenějších a nejoblíbenějších letounů Rakousko-Uherského letectva byl dvousedadlový víceúčelový dvouplošník Hansa-Brandenburg C.I. Úspěšně plnil úkoly průzkumné, bombardovací i stíhací a v závěru kariéry i školní. Jeho konstruktérem byl německý letecký inženýr Ernst Heinkel. Původní německý výrobce dodal 80 kusů verze C.I. a od konce roku 1915 začala licenční výroba v Rakousko-Uhersku v podniku Albatros, přejmenovaného v únoru 1917 na společnost Phönix Flugzeugwerke A.G. Albatros vyvinul univerzální trup, poprvé instalovaný na Brandenburgy C.I., které byly vyráběny v maďarské Flugzeugfabrik AG (UFAG) v Budapešti od dubnu 1916. Standardním motorem byl Daimler o výkonu 110 kW. V polovině roku 1917, kdy již jejich výkony nestačily na bojovou službu, většinou přecházely k cvičným úkolům. Na méně exponovaných úsecích fronty však nadále působily jako bojové. Protože Brandenburgy C.I. byly vyráběny v mnoha sériích, odlišovaly se svým vzhledem i parametry. Série 26, 29.5, 129, 229, 329 a 429 pocházely z vídeňského Phönixu, zatímco budapešťský výrobce UFAG produkoval série 61, 64, 67, 68, 69, 69.5,169, 269 a 369. Rozpětí jejich křídel činilo okolo 12,3 m, délka 8,3 až 8,4 m a hmotnost prázdného stroje zhruba 800 až 900 kg. Maximální rychlost činila původně 140 km/h, ale v průběhu války se zvýšila; stroje jednotlivých sérií byly vybaveny motory Mercedes, Daimler, Hiero nebo Benz. Výzbroj představoval jeden pevný a jeden pohyblivý kulomet Schwarzlose ráže 8 mm. Vedle toho mohly letouny Hansa-Brandenburg C.I nést pod křídly letecké bomby o celkové váze 60–100 kg a dále radiovybavení a fotovybavení. Hansa Brandenburg C.I. je úzce spjat s historií československého letectví. Létalo na něm během války i po ní mnoho pilotů a pozorovatelů české, německé, maďarské a slovenské národnosti pocházejících z našeho území a sloužících v Rakousko-Uherském letectvu, především na východní a italské frontě. Po skončení první světové války byly tyto stroje používány leteckými silami Československa, Jugoslávie, Polska, Ukrajiny, Maďarské republiky rad, Ruska a Rumunska, kde se také vyráběly. V Československu se staly se vzorem pro typy Aero A - 14, A – 15 a A – 26, které sloužily hluboko do poválečných let nejen ve vojenském letectvu, ale zahajovaly i civilní leteckou dopravu.

Technické údaje
Osádka: 2 osoby
Rozpětí: 12,30 m
Délka: 8,40 m
Výška: 3,20 m
Nosná plocha: 38,40 m²
Hmotnost prázdného letounu: 778 kg
Vzletová hmotnost: 1219 kg
Pohonná jednotka:1x šestiválcový řadový motorAustro-Daimler AD6
Výkon pohonné jednotky: 110 kW (150 koní)

Výkony
Maximální rychlost: 148 km/h
Výstup do 1000 m: 5,5 min
Výstup do 3000 m: 17 min 36 s
Délka letu: 3 hodiny

Výzbroj
2 × kulomet Schwarzlose M. 07/12 ráže 8 mm
100 kg pum

Nahoru

Obrázky
Stavební postup
Stavební postupStavební postup
Stavební postup