Plastikové modely - stavebnice aut - stavebnice letadel
Nabídka
Česky English
Macmodel Zetro 25A Zetor 25A Tatra 77a 1937 Tatra 77a 1937 Macmodel Škoda 706 RTHP CAS 25 - Nový Hrádek Škoda 706 RTHP CAS 25 - Nový Hrádek Macmodel Škoda 706 RTHP CAS 25 Škoda 706 RTHP CAS 25 Macmodel Škoda 706 RTH-AKV 1971 Škoda 706 RTH-AKV 1971 Macmodel Škoda 706 RTK Bobr Škoda 706 RTK Bobr Macmodel Škoda 706 RTK Bobr Škoda 706 RTK Bobr Macmodel Škoda 708 RTD S 1964 Škoda 708 RTD S 1964 Macmodel Škoda 707 RTC 1958 Škoda 707 RTC 1958 Macmodel Škoda 706 RTV 1957 Škoda 706 RTV 1957 Macmodel Škoda 706 RTD-a 1964 Škoda 706 RTD-a 1964 Macmodel Škoda 706 RT-RT3 1957 Škoda 706 RT-RT3 1957 Macmodel Škoda 706 RTS-1 1961 Škoda 706 RTS-1 1961
[www.macmodel.cz]
MAC models are available at CMR Models for Export to abroad
MAC models are available at CMR Models for Export to abroad
[www.cmrmodels.co.uk]

Pohledy, kalendáříky, fotografie
[www.pohledyseifert.cz]

Member of International List of Scale Model Related Web Sites

Vojenská technika / 1:72 / Krupp L3H163 Kfz.354

Krupp L3H163 Kfz.354

Krupp L3H163 Kfz.354

Kód: 72086

Německá armáda již počátkem třicátých let poznala výhody širokého použití nákladních vozidel při vedení války ve stylu blitzkriegu.

Jedním z prvních těchto vozidel byl střední ná kladní automobil Krupp L 3 H 63 (4x6). Vozidlo se vyznačovalo stejným podvozkem jako třítunový model z roku 1928, šestiválcový motor o výkonu 90 HP a hydraulické brzdy.

Vozidlo začalo svoji bojovou kariéru ve Španělské občanské válce. V Německu nebylo tak rozšířeno, nahradily je značky Opel a Mercedes. Ve Wehrmachtu bylo používáno na všech bojištích od východní fronty až po Afriku kromě základní verze jako radiovůz, cisterna, vůz pro pokládání kabelů, servisní vůz, mobilní fotolaboratoř a další. Jednou z něj zajímavějších modifikací automobilu Krupp byla verze se statickým světlometem umístěným na ložné ploše automobilu. Vzhledem k tomu, že tato verze byla vybavena samostatným generátorem, byla velmi často používána k nouzovému osvětlení polních letišť. Ve středu rámu na pravé straně byl umístěn naviják. V roce 1936 bylo vozidlo přepracováno, byl zvýšen výkon motoru na 110 HP a byly instalovány vzduchové brzdy. Vzhled vozidla zůstal nezměněn.

Poznávacím znamením tohoto typu byly dvě řady chladících žaluzií na motorovém krytu. Výroba skončila v roce 1938 a pokračovala v licenci v Maďarsku u firmy RAB. Vozidlo neslo předválečné zbarvení tmavě šedou barvou RAL 7021 se skvrnami hnědé RAL7017.

Technicko-taktická data

Délka: 7400 mm
Šířka: 2500 mm
Výška: 3200 mm
Prázdná hmotnost: 5700 kg
Max. hmotnost: 9170 kg
Rozvor: 4200 mm
Rozvor zadních kol: 1100 mm
Pneumatiky: 7,25 - 20
Světlost: 200 mm
Motor: šestiválec Krupp M 12 7 542 čem, 90 HP (L3H 63) při 3,600 o/min, 110 HP (L 3 H 163)
Ventily: OHV
Převodovky: Hlavní čtyřstupňová, jedna zpátečka - pomocná dvoustupňová
Brzdy: Hydraulické na všech kolech (L3H 63)
Brzdy: vzduchové na zadních kolech (L 3 H 163)
Nádrž: 110 l
Spotřeba: 30,0 1/100 km
Max. rychlost: 65 km/h

Nahoru

Obrázky
Kamufláže
KamuflážeKamufláže
Obtisky
Obtisky
Průhledná fólie
Průhledná fólie
Stavební postup
Stavební postupStavební postup
Výlisky
VýliskyVýlisky
VýliskyVýlisky
VýliskyVýlisky
Výlisky