Německá armáda již počátkem třicátých let poznala výhody širokého použití
nákladních vozidel při vedení války ve stylu blitzkriegu.
Jedním z prvních těchto vozidel byl střední ná kladní automobil Krupp L 3 H
63 (4x6). Vozidlo se vyznačovalo stejným podvozkem jako třítunový model z roku
1928, šestiválcový motor o výkonu 90 HP a hydraulické brzdy.
Vozidlo začalo svoji bojovou kariéru ve Španělské občanské válce. V Německu
nebylo tak rozšířeno, nahradily je značky Opel a Mercedes. Ve Wehrmachtu bylo
používáno na všech bojištích od východní fronty až po Afriku kromě základní
verze jako radiovůz, cisterna, vůz pro pokládání kabelů, servisní vůz, mobilní
fotolaboratoř a další. Jednou z něj zajímavějších modifikací automobilu Krupp
byla verze se statickým světlometem umístěným na ložné ploše automobilu.
Vzhledem k tomu, že tato verze byla vybavena samostatným generátorem, byla velmi
často používána k nouzovému osvětlení polních letišť. Ve středu rámu na pravé
straně byl umístěn naviják. V roce 1936 bylo vozidlo přepracováno, byl zvýšen
výkon motoru na 110 HP a byly instalovány vzduchové brzdy. Vzhled vozidla zůstal
nezměněn.
Poznávacím znamením tohoto typu byly dvě řady chladících žaluzií na motorovém
krytu. Výroba skončila v roce 1938 a pokračovala v licenci v Maďarsku u firmy
RAB. Vozidlo neslo předválečné zbarvení tmavě šedou barvou RAL 7021 se skvrnami
hnědé RAL7017.
Technicko-taktická data
Délka: 7400 mm
Šířka: 2500 mm
Výška: 3200 mm
Prázdná hmotnost: 5700 kg
Max. hmotnost: 9170 kg
Rozvor: 4200 mm
Rozvor zadních kol: 1100 mm
Pneumatiky: 7,25 - 20
Světlost: 200 mm
Motor: šestiválec Krupp M 12 7 542 čem, 90 HP (L3H 63) při 3,600 o/min, 110 HP
(L 3 H 163)
Ventily: OHV
Převodovky: Hlavní čtyřstupňová, jedna zpátečka - pomocná dvoustupňová
Brzdy: Hydraulické na všech kolech (L3H 63)
Brzdy: vzduchové na zadních kolech (L 3 H 163)
Nádrž: 110 l
Spotřeba: 30,0 1/100 km
Max. rychlost: 65 km/h