Plastikové modely - stavebnice aut - stavebnice letadel
Nabídka
Česky English
Macmodel Zetro 25A Zetor 25A Tatra 77a 1937 Tatra 77a 1937 Macmodel Škoda 706 RTHP CAS 25 - Nový Hrádek Škoda 706 RTHP CAS 25 - Nový Hrádek Macmodel Škoda 706 RTHP CAS 25 Škoda 706 RTHP CAS 25 Macmodel Škoda 706 RTH-AKV 1971 Škoda 706 RTH-AKV 1971 Macmodel Škoda 706 RTK Bobr Škoda 706 RTK Bobr Macmodel Škoda 706 RTK Bobr Škoda 706 RTK Bobr Macmodel Škoda 708 RTD S 1964 Škoda 708 RTD S 1964 Macmodel Škoda 707 RTC 1958 Škoda 707 RTC 1958 Macmodel Škoda 706 RTV 1957 Škoda 706 RTV 1957 Macmodel Škoda 706 RTD-a 1964 Škoda 706 RTD-a 1964 Macmodel Škoda 706 RT-RT3 1957 Škoda 706 RT-RT3 1957 Macmodel Škoda 706 RTS-1 1961 Škoda 706 RTS-1 1961
[www.macmodel.cz]
MAC models are available at CMR Models for Export to abroad
MAC models are available at CMR Models for Export to abroad
[www.cmrmodels.co.uk]

Pohledy, kalendáříky, fotografie
[www.pohledyseifert.cz]

Member of International List of Scale Model Related Web Sites

Modely letadel / 1:72 / L.F.G. Roland D.VIb

L.F.G. Roland D.VIb

L.F.G. Roland D.VIb

Kód: 72034

Německá letecká továrna Luftfahrzeug Gesellschaft mbH (LFG), která ještě před 1. světovou válkou přijala obchodní jméno Roland, aby se odlišila od jiných výrobců letadel, v letech 1915 až 1917 navrhla a vyráběla pro německé vojenské letectvo pozoruhodné letouny C.II Walfisch a stíhací letouny D.I, D.II, D.lla, D.III, které se vyznačovaly zajímavými poloskořepinovými trupy pokročilé konstrukce.

Dalším zajímavým stíhacím letounem továrny LFG byl stroj Roland D. VI, jehož prototyp se objevil v říjnu roku 1917. Roland D.VI byl pozoruhodný jednak svým trupem s tzv. klinkerovým obložením (Klinkerrumpf), stavěným podobně jako u člunů, a dále, u verze Roland D. Vlb, také použitou pohonnou jednotkou, kterou byl atypický motor Benz Bz.llla o výkonu 185 k. Variantu Roland D.Vla poháněl motor Mercedes D.III o výkonu 160 k, přičemž obě verze se mírně odlišovaly ještě v některých konstrukčních detailech. Během zkoušek prototypy Rolandu D. VI vykázaly slušnou obratnost, příjemné letové vlastnosti a poměrně uspokojivé výkony. Po úpravách prototypů byl oceňován také výborný výhled z kabiny. Typ byl po vyhodnocení zkoušek schválen pro omezenou sériovou výrobu. Postupně bylo objednáno celkem 350 strojů, z toho 150 letounů představovalo verzi
"OD,Yl.a. V srpnu 1918sloužilo na frontě 70 Rolandů D. VI, avšak u německých letců zřejmě příliš oblíbené nebyly zejména kvůli nedostatečným výkonům ve srovnání s jinými typy německými i spojeneckými, používanými v té době na západní frontě. Význam typu Roland D. VI byl z hlediska bojové hodnoty i počtů vyrobených letounů v podstatě zanedbatelný.

Snad jen velký nedostatek stíhacích letounů zapříčinil, že kompetentní činitelé německého vojenského letectva dali souhlas k sériové výrobě průměrného typu, který, když se poprvé objevil nad západní frontou, byl v podstatě již zastaralý. Nicméně Roland D. VI představuje v mnoha ohledech zajímavý letoun z období 1. světové války, jehož příjemné letové vlastnosti a velice dobrá obratnost byly všeobecně hodnoceny kladně.

Nahoru

Obrázky
Kamufláže
Kamufláže
Obtisky
Obtisky
Průhledná fólie
Průhledná fólie
Stavební postup
Stavební postupStavební postup
Výlisky
VýliskyVýlisky