Plastikové modely - stavebnice aut - stavebnice letadel
Nabídka
Česky English
Macmodel Zetro 25A Zetor 25A Tatra 77a 1937 Tatra 77a 1937 Macmodel Škoda 706 RTHP CAS 25 - Nový Hrádek Škoda 706 RTHP CAS 25 - Nový Hrádek Macmodel Škoda 706 RTHP CAS 25 Škoda 706 RTHP CAS 25 Macmodel Škoda 706 RTH-AKV 1971 Škoda 706 RTH-AKV 1971 Macmodel Škoda 706 RTK Bobr Škoda 706 RTK Bobr Macmodel Škoda 706 RTK Bobr Škoda 706 RTK Bobr Macmodel Škoda 708 RTD S 1964 Škoda 708 RTD S 1964 Macmodel Škoda 707 RTC 1958 Škoda 707 RTC 1958 Macmodel Škoda 706 RTV 1957 Škoda 706 RTV 1957 Macmodel Škoda 706 RTD-a 1964 Škoda 706 RTD-a 1964 Macmodel Škoda 706 RT-RT3 1957 Škoda 706 RT-RT3 1957 Macmodel Škoda 706 RTS-1 1961 Škoda 706 RTS-1 1961
[www.macmodel.cz]
MAC models are available at CMR Models for Export to abroad
MAC models are available at CMR Models for Export to abroad
[www.cmrmodels.co.uk]

Pohledy, kalendáříky, fotografie
[www.pohledyseifert.cz]

Member of International List of Scale Model Related Web Sites

Vojenská technika / 1:72 / LG 3000 Funkmastkraftwagen (Kfz. 301)

LG 3000 Funkmastkraftwagen (Kfz. 301)

LG 3000 Funkmastkraftwagen (Kfz. 301)

Kód: 72119

Novinka

Střední nákladní vůz Mercedes LG 3000

Německá armáda již počátkem třicátých let poznala výhody širokého použití nákladních vozidel při vedení války ve stylu blitzkriegu. V polovině třicátých let vyvinula firma Mercedes-Benz nákladní vozidlo LG 3000 (4x6). Navazovalo na tříosý model G 3 z roku 1929. Na rozdíl od většiny konkurentů s benzínovými motory byl již vybaven šestiválcovým Dieselovým motorem.

Mercedes LG 3000 byl především dodáván k ženijním jednotkám a k Luftwaffe. Svoji bojovou kariéru začal vůz ve Španělské občanské válce. V letech 1934 až 1937 se ho vyrobilo přes 7400 ks. Velká část produkce šla na export.

Ve Wehrmachtu a Luftwaffe byl používáno vedle základní verze jako radiovůz, palivová cisterna o objemu 3500 litrů, mobilní meteorologická stanice, mobilní fotolaboratoř, světlometný vůz, servisní vůz a další. Sloužil na všech bojištích od východní fronty až po Afriku. Výroba vozů skončila v roce 1937 a dále byla firmou Mercedes dodávána modernější a výkonnější vozidla, splňující požadavky německé branné moci. Protože Mercedesy sloužily během celé války, byly na nich používány všechny varianty kamuflážního zbarvení. Zpočátku nesly předválečné zbarvení tmavě šedou barvou RAL 7021 se skvrnami hnědé RAL 7017. V Evropě se během války používala šedá barva Panzer Grau (RAL 6006), zatímco v Africe to byla barva písková, nebo se tam používala nouzová směs písku a klihu. Později byla šedá barva nahrazena tmavě žlutoun (RAL 7058) se zelenými nebo hnědými skvrnami. V zimě byla vozidla přetírána bílou smytelnou barvou.

Technicko - taktická data

Délka -7100 mm
Šířka - 2300 mm
Výška - 2800 mm
Prázdná hmotnost – cca 5000 kg
Max. hmotnost - cca 8000 kg
Rozvor - 3900 mm
Rozvor zadních kol - 1050 mm
Světlost - 225 mm
Motor - šestiválec Mercedes Diesel , 7 413ccm, 95 HP
Převodovka - Hlavní čtyřstupňová, jedna zpátečka
Uspořádání kol - 6 x 4
Brzdy – Hydraulické na všech kolech
Nádrž-122 l
Spotřeba na silnici - 30,0 l/100 km
Spotřeba v terénu - 45,0 l/100 km
Max. rychlost – 56 km/h

Nahoru

Obrázky
Koncept
KonceptKoncept
KonceptKoncept
Stavební postup
Stavební postupStavební postup
Stavební postup