Plastikové modely - stavebnice aut - stavebnice letadel
Nabídka
Česky English
Macmodel Zetro 25A Zetor 25A Tatra 77a 1937 Tatra 77a 1937 Macmodel Škoda 706 RTHP CAS 25 - Nový Hrádek Škoda 706 RTHP CAS 25 - Nový Hrádek Macmodel Škoda 706 RTHP CAS 25 Škoda 706 RTHP CAS 25 Macmodel Škoda 706 RTH-AKV 1971 Škoda 706 RTH-AKV 1971 Macmodel Škoda 706 RTK Bobr Škoda 706 RTK Bobr Macmodel Škoda 706 RTK Bobr Škoda 706 RTK Bobr Macmodel Škoda 708 RTD S 1964 Škoda 708 RTD S 1964 Macmodel Škoda 707 RTC 1958 Škoda 707 RTC 1958 Macmodel Škoda 706 RTV 1957 Škoda 706 RTV 1957 Macmodel Škoda 706 RTD-a 1964 Škoda 706 RTD-a 1964 Macmodel Škoda 706 RT-RT3 1957 Škoda 706 RT-RT3 1957 Macmodel Škoda 706 RTS-1 1961 Škoda 706 RTS-1 1961
[www.macmodel.cz]
MAC models are available at CMR Models for Export to abroad
MAC models are available at CMR Models for Export to abroad
[www.cmrmodels.co.uk]

Pohledy, kalendáříky, fotografie
[www.pohledyseifert.cz]

Member of International List of Scale Model Related Web Sites

Modely letadel / 1:72 / MiG 21 R

MiG 21 R

MiG 21 R

Kód: 72213

V polovině šedesátých let začal do řadové služby u vojenského letectva Sovětského svazu přicházet nový typ taktického průzkumného letounu verze MiG-21 R (typ 94R). Tato varianta konstrukčně vycházela ze sériové podoby stíhacího MIG-21PFM. Nový stroj byl vybaven motorem stejného typu R-11 F2S-300. Nově byl instalován například dvoukanálový autopilot AP-155 a výstražná stanice SPO-3 (siréna), která varovala pilota při ozáření jeho stroje radiolokátorem protivníka. Letoun dostal větší hřbet, který plynule přecházel do ŠOP. Pilotní prostor zůstal v podstatě shodný s verzí PFM, pouze přibyly nové ovládací pulty pro radioelektronické vybavení a průzkumné kontejnery. Proti dřívějším verzím MiGu 21 neslo křídlo varianty R čtyři závěsníky, přičemž vnější byly určeny pouze pro přídavné nádrže po 490 litrech. Pod trup se podvěšoval za letu neodhoditelný průzkumný kontejner ve verzi R nebo D. Kontejner typu R se používal k radiotechnickému průzkumu, kdy mimo jiné obsahoval palubní radiolokační pátrače zaznamenávající vysílané signály pozemních a námořních radiolokátorů, magnetofon pro nahrávání poznatků z letu pilotem a fotoaparát. Kontejner typu D sloužil k dennímu snímkování, k čemu byl vybaven šesti fotografickými přístroji, magnetofonem a dalším vybavením. Později vznikla varianta MlG-21RF, která měla vestavěný fotografický systém v gondole ve spodní části trupu za šachtou příďového podvozku. Stroje této varianty sloužily u egyptského letectva. Mimo Sovětského svazu používalo MiGy-21 R i několik dalších států, například československo, Polsko, Jugoslávie, Egypt nebo Irák.

Technická data

Celková délka 14,50 m
Délka trupu (bez pilotovy trubice) 14,10 m
Rozpětí 7,154 m
Výška 4,125 m
Plocha křídla 23,0 m2
Vzletová hmotnost 8100 kg
Dostup 15 100 m
Dolet 1600 km
Maximální rychlost 1700km/h

Nahoru

Obrázky
Obtisky
Obtisky
Průhledná fólie
Průhledná fólie
Stavební postup
Stavební postupStavební postup
Výlisky
VýliskyVýlisky
VýliskyVýlisky