Plastikové modely - stavebnice aut - stavebnice letadel
Nabídka
Česky English
Macmodel Zetro 25A Zetor 25A Tatra 77a 1937 Tatra 77a 1937 Macmodel Škoda 706 RTHP CAS 25 - Nový Hrádek Škoda 706 RTHP CAS 25 - Nový Hrádek Macmodel Škoda 706 RTHP CAS 25 Škoda 706 RTHP CAS 25 Macmodel Škoda 706 RTH-AKV 1971 Škoda 706 RTH-AKV 1971 Macmodel Škoda 706 RTK Bobr Škoda 706 RTK Bobr Macmodel Škoda 706 RTK Bobr Škoda 706 RTK Bobr Macmodel Škoda 708 RTD S 1964 Škoda 708 RTD S 1964 Macmodel Škoda 707 RTC 1958 Škoda 707 RTC 1958 Macmodel Škoda 706 RTV 1957 Škoda 706 RTV 1957 Macmodel Škoda 706 RTD-a 1964 Škoda 706 RTD-a 1964 Macmodel Škoda 706 RT-RT3 1957 Škoda 706 RT-RT3 1957 Macmodel Škoda 706 RTS-1 1961 Škoda 706 RTS-1 1961
[www.macmodel.cz]
MAC models are available at CMR Models for Export to abroad
MAC models are available at CMR Models for Export to abroad
[www.cmrmodels.co.uk]

Pohledy, kalendáříky, fotografie
[www.pohledyseifert.cz]

Member of International List of Scale Model Related Web Sites

Modely letadel / 1:72 / Pfalz D.IIIa

Pfalz D.IIIa

Pfalz D.IIIa

Kód: 72032

Stíhací letoun Pfalz D.III náleží ke klasickým leteckým konstrukcím 1. světové války. V druhé polovině roku 1917 a v prvních měsících roku 1918 tvořily letouny Pfalz D.III spolu se stíhacími typy Albatros, v menší míře také s trojplošnými Fokkery Dr.l a konečně s pozdějším typem Pfalz D.llla páteř německého stíhacího letectva.

Letecká továrna Pfalz Flugzeugwerke GmbH, sídlící v bavorském Speyeru na Rýně, vyvinula typ Pfalz D.III v podstatě jako svou první zcela vlastní úspěšnou konstrukci zhruba počátkem roku 1917 a sériová výroba se rozběhla přibližně na jaře téhož roku. Do té doby produkovala továrna Pfalz letouny vyráběné v licenci, případně jejich konverze.

Pfalz D.III, poháněný řadovým kapalinou chlazeným šestiválcovým motorem Mercedes D.III nebo D.llla o výkonu 160 až 180 k a vyzbrojený dvěma pevnými synchronizovanými kulomety Spandau LMG 08/15, představoval v době svého vzniku prakticky okamžitý úspěch. Počátkem léta roku 1917 (snad už v měsíci červnu) začaly být tyto stroje dodávány německým stíhacím jednotkám Jagdstaffeln. Mezi prvními je dostala také proslulá Jagdgeschwander I Manfreda von Richthofena. Na Pfalzech D.III během doby jejich nasazení bojovalo noho známých i méně známých německých stíhacích es, například Rudolf Stark, Oskar von Boenigk, Alois Heldmann, Fritz Friedrichs a další. Pfalz D.III nebyl sice tak obratný jako trojplošný Fokker Dr.l, avšak i přes ladné tvary byl robustní a solidně stavěný. Němečtí letci s ním mohli provádět prudké střemhlavé lety bez nebezpečí, že dojde k destrukci křídel. Letoun také snesl značné bojové poškození a pro tyto své vlastnosti byl často značně používán k ničení nepřátelských pozorovacích balonů.

Odhaduje se, že bylo vyrobeno asi 260 Pfalzů D.III, které sloužily v první linii zhruba do počátku jara roku 1918, kdy byly už zcela nahrazeny zdokonaleným typem Pfalz D.llla. Ve své době hrály Pfalzy D.III, společně s vylepšenými D.llla, velmi významnou roli v leteckých bojích nad západní frontou, neboť s nimi němečtí stíhací letci mohli během poměrně dlouhého období úspěšně bojovat i v podmínkách stále rostoucí materiální a technické převahy Spojenců.

Nahoru

Obrázky
Kamufláže
KamuflážeKamufláže
Obtisky
Obtisky
Stavební postup
Stavební postupStavební postup
Výlisky
VýliskyVýlisky
VýliskyVýlisky