Plastikové modely - stavebnice aut - stavebnice letadel
Nabídka
Česky English
Macmodel Zetro 25A Zetor 25A Tatra 77a 1937 Tatra 77a 1937 Macmodel Škoda 706 RTHP CAS 25 - Nový Hrádek Škoda 706 RTHP CAS 25 - Nový Hrádek Macmodel Škoda 706 RTHP CAS 25 Škoda 706 RTHP CAS 25 Macmodel Škoda 706 RTH-AKV 1971 Škoda 706 RTH-AKV 1971 Macmodel Škoda 706 RTK Bobr Škoda 706 RTK Bobr Macmodel Škoda 706 RTK Bobr Škoda 706 RTK Bobr Macmodel Škoda 708 RTD S 1964 Škoda 708 RTD S 1964 Macmodel Škoda 707 RTC 1958 Škoda 707 RTC 1958 Macmodel Škoda 706 RTV 1957 Škoda 706 RTV 1957 Macmodel Škoda 706 RTD-a 1964 Škoda 706 RTD-a 1964 Macmodel Škoda 706 RT-RT3 1957 Škoda 706 RT-RT3 1957 Macmodel Škoda 706 RTS-1 1961 Škoda 706 RTS-1 1961
[www.macmodel.cz]
MAC models are available at CMR Models for Export to abroad
MAC models are available at CMR Models for Export to abroad
[www.cmrmodels.co.uk]

Pohledy, kalendáříky, fotografie
[www.pohledyseifert.cz]

Member of International List of Scale Model Related Web Sites

Modely letadel / 1:72 / Phönix DIII

Phönix DIII

Phönix DIII

Kód: 72126

pdf Kompletní manuál

Rakousko-Uherský stíhač z 1. světové války
KuK Kriegsmarine

V prodeji od června 2010!

Vídeňská letecká továrna Phönix Flugzeugwerke AG vyvinula v roce 1917 úspěšný stíhací letoun Phönix D.I, který byl vyráběn v několika sériích. Phönix D.I byl sice považován za úspěšný typ, jeho letové vlastnosti byly hodnoceny jako velmi dobré, avšak jeho výkony se ukázaly být spíš pouze průměrné. Konstrukční tým firmy Phönix, jehož čele stál mladý, ale velmi schopný Dipl. Ing. Leo Kirse, tedy začal upravovat typ D.I tak, aby se jeho výkony a také obratnost zlepšily. Na konci tohoto procesu ovšem už stál nový typ Phönix D.II, respektive D.lla, podle výkonu použitého motoru. Oproti Phönixu D.I byla konstrukce typu D.II především podstatně odlehčena. Uvádí se, že prototyp byl lehčí o celých 130 kg. Motor zůstal u Phönixu D.II nezměněn, tedy Hiero o výkonu 200 k. Nosná soustava, navržená Dipl. Ing. Edmundem Sparmannem se oproti předchozímu typu změnila. Především horní křídlo, které bylo u typu D.II již nedělené a bez vzepětí. Zároveň bylo opatřeno štíhlejšími křidélky. Mezikřídelní vzpěry již nebyly skloněny směrem k trupu. Změnil se také tvar VOP, kde výškovka byla doplněna o rohové aerodynamické odlehčení. Dále také zmizela malá opěrka hlavy za kabinou a byly provedeny ještě další změny. Výzbroj zůstala zachována jako u typu D.I, tedy dva synchronizované kulomety Schwarzlose ráže 8 mm, umístěné po obou stranách motoru uvnitř trupu. Stroje Phönix D.I i Phönix D.II sice byly výkonné, ale také velice stabilní a poněkud méně obratné. Odpomoci tomu měla rekonstrukce Phönixu D.IIa která se uskutečnila na 23. vyrobeném stroji, který dostal křidélka i na spodní křídlo. Vedle něj rychle po sobě vznikají i další prototypy, které poháněly motory o výkonu 230 koní (169 kW). Nový typ měl poněkud pozměněné křídlo s mírně odlišným půdorysem (ovšem zachovávalo si rozpětí i plochu stejnou jako u předchůdců), rovněž byla překonstruována lafetace kulometů v trupu. Po neblahých zkušenostech s až příliš odlehčeným D.II navíc byla zesílena konstrukce trupu a motorového lože. Úpravy zasáhly i převody řízení, které bylo citlivější. Výkony sice zůstaly na úrovni D.IIa, ale stroj získal na obratnosti. V září 1918 byla objednána stavba 100 letounů Phönix D.III, navíc mělo být dodáno i 50 kusů pro rakousko-uherské námořní letectvo. Výroba se sice rychle rozeběhla, již k 27. říjnu 1918 bylo vyrobeno 61 strojů, ale až do konce války se žádný nedostal na frontu. Po válce, v létě 1919 , byl letoun předváděn ve Švédsku, které na základě toho nakoupilo několik strojů z poválečných přebytků Rakouska-Uherska. Byla tam značeny jako J. 1 a od válečných strojů se lišily hlavně spádovými nádržemi v horním křídle.

Phönixy D.III Rakousko-uherského námořnictva byly celé ve světle šedém nátěru s červeno-bílou směrovkou a černým kódem na bocích trupu. Šest trámových křížů bylo na standardních místech. Phönixy D.III pozemního letectva byly kamuflovány dvěma odstíny šedé barvy. Seriál na bocích trupu byl černý. Šest trámových křížů bylo na standardních místech. První D. III dovezené do Švédska měly zbarvení světle šedou barvou na všech plochách, na trupu byl černý seriál a červený emblém (škorpion), na směrovce byla švédská vlajka. Černé tři korunky byly na standardních místech. Pozdější stroje označené jako J. 1 byly kamuflovány třemi barvami: hnědou, tmavou zelenošedou a khaki. Na trupu byly černé tři korunky v bílém kruhu, stejně jako na křídlech, na směrovce byla švédská vlajka

Rozpětí: 9,80 m
Délka: 6,62 m
Výška: 3,01 m
Nosná plocha: 25,00 m²
Vzletová hmotnost: 951 kg
Maximální rychlost: 185 km/h
Dostup: 6800 m
Vytrvalost: 2 hodiny
Pohonná jednotka: Řadový vodou chlazený stojatý šestiválec Hiero, 230 HP
Výzbroj: dva synchronizované kulomety Schwarzlose M.07/12 ráže 8 mm

Nahoru

Obrázky
Kamufláže
Kamufláže
Obtisky
Obtisky
Průhledná fólie
Průhledná fólie
Stavební postup
Stavební postup
Výlisky
VýliskyVýlisky
VýliskyVýlisky
Výlisky