Plastikové modely - stavebnice aut - stavebnice letadel
Nabídka
Česky English
Macmodel Zetro 25A Zetor 25A Tatra 77a 1937 Tatra 77a 1937 Macmodel Škoda 706 RTHP CAS 25 - Nový Hrádek Škoda 706 RTHP CAS 25 - Nový Hrádek Macmodel Škoda 706 RTHP CAS 25 Škoda 706 RTHP CAS 25 Macmodel Škoda 706 RTH-AKV 1971 Škoda 706 RTH-AKV 1971 Macmodel Škoda 706 RTK Bobr Škoda 706 RTK Bobr Macmodel Škoda 706 RTK Bobr Škoda 706 RTK Bobr Macmodel Škoda 708 RTD S 1964 Škoda 708 RTD S 1964 Macmodel Škoda 707 RTC 1958 Škoda 707 RTC 1958 Macmodel Škoda 706 RTV 1957 Škoda 706 RTV 1957 Macmodel Škoda 706 RTD-a 1964 Škoda 706 RTD-a 1964 Macmodel Škoda 706 RT-RT3 1957 Škoda 706 RT-RT3 1957 Macmodel Škoda 706 RTS-1 1961 Škoda 706 RTS-1 1961
[www.macmodel.cz]
MAC models are available at CMR Models for Export to abroad
MAC models are available at CMR Models for Export to abroad
[www.cmrmodels.co.uk]

Pohledy, kalendáříky, fotografie
[www.pohledyseifert.cz]

Member of International List of Scale Model Related Web Sites

Modely letadel / 1:72 / Reichenberg Re IV (Fi 103)

Reichenberg Re IV (Fi 103)

Reichenberg Re IV (Fi 103)

Kód: 72043

Německá letounová bezpilotní střela označovaná jako Fi 103, FZG 76 nebo V-1 byla jednou z tajných zbraní německého vůdce Adolfa Hitlera. Poprvé vzlétla ke konci roku 1941 v Penemünde, tajné základně na pobřeří Baltu. Byl to malý letoun zhotovený z nestrategických surovin, který byl schopen donést nálož 850 o váze kg nad cíl vzdálený přes 200 km rychlostí okolo 600 km/hod. Vzlétal pomocí katapultu ze startovací rampy. To umožňovalo němcům ostřelovat Londýn. Bylo proti němu vypáleno více než 10 000 střel, z nichž se nad cíl dostala zhruba čtvrtina.

Tato jednoduchá, výrobně nenáročná bezpilotní letounová střela prokázala značnou účinnost. Masové nasazení proti Londýnu, Antverpám, Bruselu a Lutychu způsobilo nemalé ztráty. Nevýhodou však byla velmi malá přesnost. Velení však potřebovalo zbraň pro přesné útoky na strategické cíle, jako jsou sklady, nádraží, přístavy, letiště. Poté, co prakticky zkončili útoky klasickými bombardéry, takovou možnost prakticky ztratilo.

V polovině roku 1943 (již byly navrženy první pilotované verze Ty by umožňovaly přesné útoky na strategické cíle v Evropě i Sovětském svazu. Problémem bylo ovšem i „jednorázové“ použití pilota což vzbudilo velký odpor u většiny důstojníků Luftwaffe. Nicméně program byl schválen a dostal název Reichenberg. Stavba prototypů probíhala u firmy Henschel. Křídlo dostalo křidélka, upravena byla příď a především byla vestavěna velmi primitivně vybavená kabina. Jsou popisovány čtyři verse Reichenbergu (Re).

Reichenberg 1: byl určen ke zkouškám, údajně nebyl vybaven motorem, pod trupem byla přistávací lyžina. Podle některý pramenů to je však standartní Fi-103/ V-1.
Reichenberg 2: mělo se jednat o dvoumístnou cvičnou versi bez motorové gondoly. Pravděpodobně však vůbec nebyla postavena, není znám žádný doklad o stavbě, pouze plánky. Podle některých jiných pramenů se však jedná o Fi-103/ V-1 upravenou pro vlek za Ar 234.
Reichenberg 3: dvoumístná cvičná varianta, vybavená motorem, skutečně existující.
Reichenberg 4: sériová bojová verse, jejíž výroba se ke konci války skutečně rozběhla. Kolik bylo vyrobeno není jisto.

Na zkouškách se podílela i známá německá zkušební pilotka Reitschová, která se díky své drobné postavě vešla bez problémů do stísněné kabiny. Piloty této zbraně měli být hlavně dobrovolníci z řad Hitlerjugend, kteří by prošli zkráceným výcvikem na kluzácích a dvoumístné verzi V – 1. Bojové nasazení Reichenbergu lze s jistotou vyloučit. Ke konci války a po ní byly na základě V- 1 stavěny její kopie i v dalších státech: v U.S.A. (JB-2 USAF a LTV-N-2 US Navy), Francii (Arsenal 5501 a CT-10), Švédsku (Robot 315) a S.S.S.R. (10Ch a dvoumotorová D-5).

Nahoru

Obrázky
Kamufláže
Kamufláže
Obtisky
Obtisky
Průhledná fólie
Průhledná fólie
Stavební postup
Stavební postupStavební postup
Výlisky
VýliskyVýlisky