Plastikové modely - stavebnice aut - stavebnice letadel
Nabídka
Česky English
Macmodel Zetro 25A Zetor 25A Tatra 77a 1937 Tatra 77a 1937 Macmodel Škoda 706 RTHP CAS 25 - Nový Hrádek Škoda 706 RTHP CAS 25 - Nový Hrádek Macmodel Škoda 706 RTHP CAS 25 Škoda 706 RTHP CAS 25 Macmodel Škoda 706 RTH-AKV 1971 Škoda 706 RTH-AKV 1971 Macmodel Škoda 706 RTK Bobr Škoda 706 RTK Bobr Macmodel Škoda 706 RTK Bobr Škoda 706 RTK Bobr Macmodel Škoda 708 RTD S 1964 Škoda 708 RTD S 1964 Macmodel Škoda 707 RTC 1958 Škoda 707 RTC 1958 Macmodel Škoda 706 RTV 1957 Škoda 706 RTV 1957 Macmodel Škoda 706 RTD-a 1964 Škoda 706 RTD-a 1964 Macmodel Škoda 706 RT-RT3 1957 Škoda 706 RT-RT3 1957 Macmodel Škoda 706 RTS-1 1961 Škoda 706 RTS-1 1961
[www.macmodel.cz]
MAC models are available at CMR Models for Export to abroad
MAC models are available at CMR Models for Export to abroad
[www.cmrmodels.co.uk]

Pohledy, kalendáříky, fotografie
[www.pohledyseifert.cz]

Member of International List of Scale Model Related Web Sites

Resinové stavebnice / 1:43 / Škoda 706 SV-1 Sypač

Škoda 706 SV-1 Sypač

Škoda 706 SV-1 Sypač

Kód: 43112

Novinka

Valník

Název Škoda 706 vznikl již v 30. letech minulého století pro řadu těžkých nákladních automobilů v Mladoboleslavské automobilce ASAP. Již v průběhu druhé světové války pracovali vývojáři na řadě zlepšení, zejména pak zvýšení výkonu motoru. 9. května poslední nálet zasáhl výrobní haly v Mladé Boleslavi. Nálet pravděpodobně nebyl dílem Luftwaffe, ale 2. letecké armády 1. ukrajinského frontu. Hned po válce byla proto výroba nákladních aut převedena do letecké továrny Avia Letňany. V Avii se výroba od samého počátku potýkala s celou řadou potíží, zejména pak s nechutí zaměstnanců letecké továrny, kteří výrobu aut považovali za profesní pád.

Počátkem 50. let bylo rozhodnuto o navrácení výroby letadel do Avie a přesunu výroby nákladních aut do Libereckého kraje. Přesun proběhl během tří měsíců a byl provázen celou řadou těžkostí. Např. továrna Elektro Praga Rýnovice se musela přeměnit z výroby vysavačů na motorárnu.

I přes značné potíže výroba modelu R ( rekonstruovaný, někdy též rámový) pokračovala až do roku 1958.Poptávka po již zastaralém typu R však rychle klesala.Výrobce byl donucen k rychlé modernizaci a zavedení nového typu RT. Vývoj nového typu RT začal již v roce 1955. Rám byl zkrácen o jeden metr a zcela nová byla i budka řidiče (trambusová, bezkapotová). Značných změn doznal také motor. Zavedením přímého vstřiku paliva se zlepšil výkon a snížila spotřeba.

V roce 1957 bylo vyrobeno již 62 předsériových kusů a v roce 1958 pak již 4 070 aut. Do roku 1970 vzniklo celkem neuvěřitelných 90 000 kusů modelů RT různých modifi kací. S mástupem nové řady MT pak výroba rychle klesala, ale poslední kusy řady RT byly smontovány ze zbylých dílů ještě v 90. letech minulého století.

V průběhu let došlo také k přejmenování výrobních závodů. V roce 1952 nejdříve na Podnik závodů Š 706 a v roce 1953 pak na Liberecké automobilové závody LIAZ.

Nákladní automobil Škoda 706 RT byl na svoji dobu mimořádně zdařilý. Jednoduchá konstrukce, snadná údržba a úsporný provoz (spotřeba 25 – 30 l. nafty). Tyto vlastnosti předurčily tomuto typu velmi dlouhou životnost. Ještě 30 let po ukončení výroby lze na silnicích potkat některé ze specialních nástaveb. Zejména hasičská nástavba RTHP s prodlouženou osmimístnou kabinou slouží na řadě míst dobrovolným hasičům dodnes.

Doporučená literatura: Ing K. Václavík – Škoda a Liaz.

Technická data Škoda 706
Pohot. hmotnost: 5900-6850 kg
Užitečná hmotnost: cca 7000 kg
Celková hmotnost: 13 500 kg
rozvor: 4 000 mm
Motor: řadový vodou chlazený vznětový čtyřtakt, OHV s přímé vstřik.
Počet válců: 6
Výkon: 118 kW (160 k) 1900 ot. kW
Převodovka: manuální 5+1 s možností rychloběhu
Max. rychlost: 55 až 75 km/h
Spotřeba 24 l/100 km
Rok výroby: 1957-1970

Nahoru

Obrázky
Koncept
KonceptKoncept
KonceptKoncept
KonceptKoncept
KonceptKoncept
Skutečnost
SkutečnostSkutečnost