Novinka na březen 2013!
Na základě požadavků armády vznikl v roce 1961
první prototyp těžkého nákladního automobilu. Sériová
výroba v uralském automobilovém závodě začala
v roce 1964. Automobil dostal název Ural 375.
Automobil má osmiválcový motor s uspořádáním válců
do V s mo to rem ZiL 375 a obsahem 7000 cm3. Spojka dvojlamelová,
suchá. Převodovka pětistupňová, synchronizovaná.
Rozvodovka dvou stupňová s mezinápravovým diferenciálem.
Automobil je vybaven centrální regulací tlaku v pneumatikách
a to od 0,05 MPa do 0,5 MPa a hydraulickým posilovačem
řízení.
Základním požadavkem při konstrukci Uralu byl provoz
v každém terénu a za každého počasí. Tomu odpovídá i schopnost
provozu v rozmezí teplot od -50 °C do +50 °C. Ural pracuje
spo lehlivě do výšek 4500 m.
V letech 1974-1979 prošel Ural rozsáhlou modernizací. Modernizovaný
typ dostal název Ural 4320. Vzhledem ke své univerzál
nosti se dočkal celé řady modifi kací a nástaveb. Můžete ho
i dnes vidět v armádách bývalého východního bloku jako tahač,
radiovůz, pojízdnou dílnu, vůz pro přepravu cestujících, jeřáb
nebo nosič raketových systémů BM-21 Grad, Prima atd.
Technická data
délka: 7350 mm
šířka: 2690 mm
výška: 2680 mm
max. rychlost: 85 km/h
hmotnost: 8150 kg
nosnost: 5000 kg
pohon: 6 x 6